გაშლის ქართველი მამა პაპათ ძვირფას სურათებს და საუკუნეს მეცხრამეტეს მიაყურადებს… “ბრძენი ილია, გმირი ვაჟა” ცეცხლი აკაკი” ვიცით ცხოვრების დიდებულის მათის ავ-კარგი; ბარათაშვილის, მარტოსულის, ვიცით წამება, კი, ყველა ვიცით არდათმობის, თმობის, მიყოლის, ორბელიანის გენერლობაც ვიცით გრიგოლის, სერვანტესივით გამხდარმა და გამხმარმა კაცმა, ვინ, ვინ უმადლის, ანუ, ვკითხო, ვინ მეტყვის ახლა, სიცოცხლის რისკით სხვაზე მეტი კაცურად რაც ქნა? ჩვენს ქართველ ხალხზე დიდმყრობლურად აუგის მჯღაბნელს, ვინმე პალმს გვარად, მიაფერთხა ცხვირ-პირში ზიზღით ხელთათმანი და გასწორება მოსთხოვა სისხლით… ნუ, იტყვით, თურმე, მიცვალებულს ჩვენ ცუდად ვმარხავთ, არა საჩქაროდ, წესისამებრ ძვირფასის მათის, არამედ ვუხდით პარაკლისებს, მივაგებთ პატივს, სეკუნდატები კლდიაშვილის, დიდი დავითის შეშინდა, დაფრთხა, არ ინდომა შებრძოლებოდა და, რაკი წამხდარს კავკასს აღარ ედგომებოდა, ლაფდასხმული, ოდესაში ამოყო თავი… ხოლო ვინ იყო კაცი იგი, ვისი დამარხვაც ღირსი პატივით არ მოსწონდა ჩვენს მტერს ხმამაღლა? ვის აგინებდა აბდაუბდას თახსირს ლამბავდა? კაცს ფილოსოფოსს, კაცს ზეგარდმო ნიჭით ხვავრიელს, მას, მამას წმინდას, ეპისკოპოსს, მამაც გაბრიელს, დობროლუბოვი მორიდებით ვის წიგნზეც წერდა, ვის ნეშთს ილიამ თაყვანი კადრა და ვისაც სიტყვა ერის მამის დაადგა ნათლად… რა არ მოსწონდა მეფის სატრაპს, დამსმენს და მჯღაბნელს? სიცოცხლე ერის, კი, დღესავით არის ნათელი და სხვა თუ მიხვდა, მიმხვდარია ამას ქართველი, და ქარაშოტებს იმპერიულს მიაყურადებს. და არსს ბრძოლისას მშობელს თვისას ხალხს დაანახვებს და გამოარჩევს დიდთა შორის კაცს არანაკლებს; სერვანტესს ჩვენსას, მამას ჩვენთვის, დავით კლდიაშვილს. და დასძენს წყნარად:”ლხინად უჩნდათ მსგავსნი თამაშნი უხორცოსაებრ იყვნენ როსმე კაცნი მამაცნი,” ქომაგი მსგავსი გაფოფრილი მიმინო კორდის? |
პოეზიის გვერდი • • • • • • მურმან ლებანიძის პოეზია |