შორისდებული ჰქვია ბგერას, ბგერათა ჯგუფს ან სიტყვას, რომელიც გამოხატავს ადამიანის ამა თუ იმ გრძნობას.
მაგალითად:
ვ ი შ, რა დილაა, რა დილა! (ლომთ.).
ბ ი ჭ ო ს! შენ აღარ ჰხუმრობ! (ჭავ.).
უ ი მ ე, რა გიქნიათ ეს, შვილებო! (წერ.).
ყ ო ჩ ა ღ, ქალო, სკოლის თვალო! (მღვ.).
ჰ ე ი, ფრთოსნებო, იცით, რა მოხდა? (ვაჟა).
ა ხ, სიზმარი ყოფილა ყოველივე ეს! (ლომთ.).
ე ჰ, ნეტავი მეც იმას გავყოლოდი! (ჭავ.).
ფ უ! არა, არ ვარგა ასეთი ფიქრი! (ვაჟა).
დასახელებულ წინადადებებში:
ვიშ აღტაცება-სიხარულს გამოხატავს;
ბიჭოს - გაკვირვება-გაოცებას;
უიმე - წყენა-მწუხარებას;
ყოჩაღ - მოწონებას;
ჰეი - მოწოდება-შეძახებას;
ახ - დანანებას;
ეჰ - ნატვრას;
ფუ - ზიზღს;
სავარჯიშო 1. წაიკითხეთ მაგალითები და გამოარკვიეთ, ადამიანის რა გრძნობას გამოხატავს შორისდებული.
1. ო ჰ, რა მშვენივრად გალობს! (ვაჟა).
2. ყ ო ჩ ა ღ, მეგობარო, ყოჩაღ! შენც კარგი გალობა გცოდნია. (ვაჟა).
3. ა რ ი ქ ა თ, ჩქარა, ბიჭებო! ცხენები! (რაზ.).
4. ე ი, ე ი, ძმობილებო! - გაისმა უცბად ხმა. (ვაჟა).
5. ფ უ ი, დალახვრა ღმერთმა! (ჭავ).
6. ა ხ, ნეტავი მალე გათენდეს! (რაზ.).
7. ვ ი შ, რა კარგია, რა ლამაზი პატარა ია! (გრიშ.).
8. უ ჰ, დავიღალე! (ვაჟა).
9. ჰ ა უ, ჰ ა უ, ქორო, ნუ ფრენ ჩვენს ეზოში დილ-დილასო. (ხალხ.).
10. ბ ი ჭ ო ს! რატომაო? (რაზ.)
11. ვ ა! მეტი რაღა გინდა?! (ჭავ.).
12. ქ ა, გაგონილა?! (რაზ.).
13. ვ ა შ ა, ვ ა შ ა! რა ყოფილა ეს ფუტკარი პაწაწინა! (ცეცხლ.).
სავარჯიშო 2. შეადგინეთ ხუთი შორისდებულიანი წინადადება და ჩაიწერეთ რვეულში.